tirsdag 4. desember 2012

Lenge siden sist, jeg Oda ,har vært innenom her på bloggen

 

Roxie, Jackie på besøk002

                       Sommer ble det ikke så mye av og høsten ble veldig vått, og så ble ikke alt som planlagt.

                       Dere vet sikkert at “mor”s opphold/ferie på Biristran ble ganske så kort, bare noen få timer.

                      Men jeg var der, og fikk være hos Wenche det har Furuodden camping, da “mor” ble kjørt på

                     sykehuset i Lillehammer, med brukket lårhals. Det var tirsdags kvelden før NLK utstilling.

                     Dere kan tro jeg hadde det godt hos Wenche, selvom jeg savnet “mor” og lurte jo på om jeg nå skulle

                     omplasseres igjen?  Jeg ble vist litt bortskjemt, fikk lov til det meste og var god kompis med hunden

                     deres, “Stratos”, vi lekte og koste oss, både på campingen og hjemme på gården. Alle var så snille

                    med meg, masse kos og omsorg. Om fredagen kom det jo masse folk med lapphunder, noen kjente jeg

                    igjen og mange viste godt hvem jeg var og lurte jo veldig på hvor “mor” var.

                    Fredags kvelden kom Per ( fra Fjelldronningen) og Terje, “pappaen” til Roxie og Jackie, men de var

                   Ikke med.  Litt senere på kvelden fikk jeg vite at Terje var kommet for å hente meg og bobilen, for den

                   sto oppe på gården til Wenche og “Bror”, ja vel, men da ble jeg noe betenkt igjen, den bobilen er jo

                  “mor” det kjører, for det meste.  Og “far” var i Moelv, han skulle bli der lenge.

                   Alt gikk så bra, Terje og jeg hvilte litt på senga, underveis, det var jo natta. Kom oss ned til Sandefjord,

                  her skulle bobilen så stå, hos Sissel og Per, til senere og jeg ble med Terje, i bilen hans, da lurte jeg jo litt

                 igjen, da, for hva nå`? Jeg skulle bli med til Gry Viola, Roxie og Jackie. Gjett om jeg ble glad,da jeg så de.

                 Gry Viola har tidligere lagt ut bilder og for talt om min ferie hos de. Kjempe bra og mye moro hadde

                 vi det sammen i en hel uke!  Da sa “mor” mi, at nå var hun kommet hjem og lengtet etter meg. Gry

                 og Terje kjørte meg hjem  igjen. Nå viste jeg snart ikke hvor jeg “hørte” til og mor gikk med sånne

                store stenger og kunne slets ikke gå ture med meg, ble det lei meg da, men gode naboer kom å gikk

               med meg og etter et par uker kom “far” hjem han og.

                     TUSEN TAKK!

              Til Wenche, “Bror” og “Stratoss” på Biristrand.

              Gry Viola, Terje,Mariken, Roxie og Jackie  i Skien.

              Sissel og Per i Sandefjord.

              For fantastisk og uvurdelig hjelp og omsorg for “mor” og meg, dere var

              og er bare helt enestående!!!

                                                Roxie, Jackie på besøk003

 

                  Uker og måneder har gått. Her i november fikk vi da endelig besøk fra Skien og vi tre lappejenter

                 kose og lekte, her er noen bilder:

 

                          Roxie, Jackie på besøk014

 

 

 

Roxie, Jackie på besøk018

 

 

                                                                               Roxie, Jackie på besøk017

 

 

                                                                               Roxie, Jackie på besøk022

 

                                   Roxie, Jackie på besøk028

            

 

                             Lykken er å få gå ture med “mor”, og vi har tatt oss noen fine ture.

                       Nå kan “mor” det “meste” igjen, og det er veldig bra.

                       For en uke siden fikk jeg operert ut en tann, den var knekt og det var

                        betennelse i roten. Jo jeg har hatt noe tannverk, men nå går det bra,

                       jeg kan igjen få spise mitt fòr, go-biter, og skal også få pusset

                     tenner, he he, jeg MÅ sier “mor”!!!

                         Vinter med litt snø, åååååå det er godt å rulle seg i, kaldt har det å

                         blitt, sånn minus 12 – 16 gr. ikke farlig med meg, jeg har en veldig god

                        og tykk pels, den er ekte og så har den blitt mørkere.

                       “mor” og “far” sier jeg ser godt ut, er pen og veldig snill.

                       Må jo og fortelle om  “Niro” en stor koselig sort Puddel-gutt, han bor ned

                     i veien her, hvor jeg bor. Han er bare helt vill etter meg, men snill og lydig.

                    Vi må huske å få tatt bilde av oss sammen.  Og “Silver” gutten kommer

                    springende om han ser jeg er ute. Når vi treffes i skogen får vi springe

                    sammen, det er helt topp og han skjønte jeg ikke kunne herje, nå jeg var syet

                    i munnen. Bare “mor” kan huske å få tatt bilder av oss.

                   Nå må jeg slutte for denne gang, lover å skrive igjen på nyåret!

                         Ønsker dere alle en fin advents tid, fra oss her i huset!

Årets første snø, 30.10.12

 

                                                                             OG

fjLh6W_

 

                                   DE BESTE ØNSKER OM EN GOD JUL!

 

“Kanskje kommer nissen”

5 kommentarer:

  1. Så hyggelig å høre litt fra den kanten! Og jammen bra at "mor" kan bruke beina igjen! Vi ble nokså forskrekket og lei oss på hennes vegne på Biri da vi hørte hva som hadde skjedd! God jul til dere også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ragnhild, ja det kommer seg, men tar tid. Tålmodighet må til.

      Slett
  2. Endelig var dere her igjen !
    Så fint å høre at du er ute og går igjen, det tar si tid men mye trening og turer gir resultater.

    Ønsker dere en fin adventstid og en flott jul!

    SvarSlett
  3. Hei på deg Oda! Koselig hadde vi det da vi var på besøk sist.
    Så masse snø dere har! Her så er det knapt noe snø å snakke om, men
    vi skal ikke så langt så ligger snøen.
    Men det er ganske kaldt her da og det er jo litt deilig det åsså!
    Ha en fin adventstid dere åsså!

    SvarSlett
  4. Godt å høre fra dere igjen :)
    Tenk så bra at du har ei jente som Oda, du kunne ikke hatt noen bedre - og selvfølgelig er ho glad ho har deg! Opptreningen tar sin tid, men det går. Mye takket være Oda, antar jeg.

    Håper dere får ei finførjulstid! Klem fra meg, nuss fra Nalle ;)

    SvarSlett