tirsdag 12. februar 2013

Beste Lapphund-vær og litt til……..

 

Lett frost og nysnø er herligt, det trives jeg veldig godt med, å så får jeg så fin pels det lukter godt av. Blir så ren og fin.

Jul-12. jan. febr.-13043

 

Må fortelle litt om hva jeg har opplevet siden sist jeg var innenom her på bloggen.

I god tid før jul ble det tur med bobilen til Danmark, og feiret julen og nytt år hos familien, det gikk så bra og jeg fikk så mye kos.  Noe jeg ikke satt så stor pris på, var alt det fyrverkeri.  Hørte det hver dag, fra vi kom ned til Danmark og til vi kjørte hjem igjen, sånn er det der nede, ikke noe nytt, så jeg ble nesten vant med det.

 

                   Sofa-kos på julaften.

Jul-12. jan. febr.-13007

 

Mor bekymret seg litt for hvordan det skulle gå med meg på nyttårs aften, men det gikk så bra, var jo sammen med de jeg er glad i. Fikk høre jeg var så flink!   men kom det store knall,  så kjeftet jeg lidt.

Det var mye regnvær og blæst i Danmark.  Når det blåser mye, så gynger det i bobilen og den siste natten blåste det, så jeg ble sjøsyk og kastet opp, det var så det. Da var det vi bestemte oss for å kjøre helt hjem, uten å overnatte i Sverige, som vi ellers gjør, det er litt langt å kjøre 700 km, men vi tar ofte en rast, når vi kjøre bobil og hjem kom vi, det var nå godt det å.   Her hjemme var det mere vintervær med snø.

Den 13.januar ble jeg 9 år og feiret dagen med mine 2  beste venninner, Roxie og Jackie, sammen med deres to-bente.  Fikk “oksestrupe” i gave, noe nytt for meg, det smakte kjempe godt.  Litt lek og mye kos, har vi tre lappe-jenter sammen.  Var også ute å gå tur sammen, da blir vi lagt merke til og naboene kjenner mine “gjester”, syntes vi er såååå fine!

Her er bilder fra den dagen: ( Oda liker ikke å bli tatt bilde av)

 

                 Jul-12. jan. febr.-13029

 

 

                    Fikk servert tørfor med fiskepudding, noe vi liker så godt!               Jul-12. jan. febr.-13015

 

 

               Fine, snille Roxie kan å bli trøtt…..

Jul-12. jan. febr.-13033

 

 

              Jackie tar å en høne blund

Jul-12. jan. febr.-13036

 

 

 

               ……og jeg “gamle” Oda-mor.

                             Jul-12. jan. febr.-13028

 

            Ellers går dagene med å gå ture, hvor jeg ofte treffer på andre hunde  å hilse på, det er mange hunder her omkring hvor jeg bor. Sove, spise og kose.

Vil gjerne ligge ute, på denne plassen, under tørkestativet, her kan jeg følge med på hva det skjer ute på veien.

 

Jul-12. jan. febr.-13012

             Alle har vi det bra her. Skal hilse fra mor!

            Jeg er en trygg, glad og lykkelig “Oda”!

                   Ha det godt derute og nuss på nesen

                                      til alle vennene mine!

5 kommentarer:

  1. Koselig å høre fra dere!Her så har det kommet litt mere snø i dag så det blir nok en deilig lang lappe vinter!! Stor nuss fra meg Roxie!!

    SvarSlett
  2. Så fint å se bilder igjen. :) Og at Oda har blitt 9 år det syns ikke. Det hadde jeg aldri gjettet. Ser jo ut som en unghund ennå. :))))
    Ha noen fine vinterdager i Andebu. :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med vel overstått, ville aldri gjettet 9 år på denne spreke damen! :)

    SvarSlett
  4. Vakre jenta! Herligt nedsnødd bilde i toppen, skikkelig lapphundstil ;)

    SvarSlett
  5. Så hyggelig å se at dere har det bra:)

    SvarSlett