mandag 26. april 2010

Utstillingshelgen i Kongsberg

En fin dag med utstilling og så mange flotte lapphunde.

Koselig å treffe så mange glade hundefolk og vi er ganske mange det blogges, koselig det.

Lillian var den siste det kjørte fra plassen ved hundehytta, etter Nøve og Nalle kom seg i bilen, jammen godt vi ikke var gått lengre bort. Koselig avslutt på dagen, Nøve.

Chicko og jeg ble igjen til om søndagen og hvor ble det stille, da alle var kjørt, herligt.

Stille kveld med fuglesang og en Chicko det ikke kunne forstå hvor alle var blitt av, men heldigvis lå det igjen en masse go`lukt og han ble alldrig lei av de, så det ble flere snuseture utover kvelden.

En god natts søvn og søndag litt tidlig på formiddagen kom det en bil med en nydelig FL. 9 mnd. hann, stor valp. Eieren kom for å skulle stille valpen sin, da måtte jeg jo fortelle at utstillingen var om lørdagen.

Litt ergeligt for han, men de var fra Konsberg, så han håpet å få stille ut i Drammen.

Hundene våre fikk hilse og det var kjempegøy for begge, en koselig prart hadde vi, fin miljø trening og det ble det mere av da flere biler med hestehenger og flotte hester dukker opp på plassen, det skulle være et stevne på gården/ rideskole e.l., nærmeste nabo til hundehytta.

Glemte å ta bilder, desverre.

Chicko var helt rolig og veldig opptatt av å se på de store hestene, selv syntes jeg det er flåtte dyr. Heste og hunde har mye tilfelles. Skulle gjerne hatt hest  jeg.

Nå , men jeg har en elskelig Finsk lapphund, kan man forlange mere.

Vi kom oss godt hjem og vi var meget trøtte begge to, det er først nå i kveld vi begynner å “våkne” til.

Ha en god uke!

7 kommentarer:

  1. Hei Inger og takk for sist!! Det var en kjempekoselig dag. Det er vi vel alle enig om. Og Chicko er blitt så flink til å oppføre seg. Mye bedre enn sin bror. Du har vært flink med han. Og på lørdag fikk jeg hilst ordentlig på han også. Det har jeg ikke gjort på lenge.

    Det blir vel ikke lenge til neste gang nå, nå skjer det nesten noe hver helg. :)

    SvarSlett
  2. Koslig å se der på konsberg. Chicko er blit en rolig og fin kar.:-)
    All ære til deg Inger for en fin jobb med god gutten.
    Vi snakkes.

    SvarSlett
  3. Hei på dere! Takk for en koselig dag på lørdag! Koselig å prate med deg og Chicko! Håper at vi ses på Drammen utstillingen om ikke før!
    Så godt at Chicko er bedre. Han er jo bare god gutten han! Han kikka godt bak meg da jeg var og koste med han. Forsto nok ikke helt hvorfor ikke Roxie var der.
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  4. Veldig kos å se dere Inger. Jeg synes Chicko har roet seg veldig. Han var jo ivrig, men det er ikke mye lyd på ham lenger? Også synes jeg det var så artig at dere gikk tur med Nøve og Nalle etterpå:o) Chicko har jo vært smart nok til å holde litt avstand til "Hallingen", men nå var de altså ute og spaserte sammen. Herlig!!

    Så godt å være over til søndag!! Åh, det hørtes fredelig og rolig ut etter en hektisk dag.

    SvarSlett
  5. Det var godt å se dere. Skikkelige turister med bobil og bikkje, jammen er du tøff som drar slik alene. Den bilen er enorm!
    Chicko ville gjerne hilse på Hallingen, men han ble oversett. Er ingen reddhare du har, Inger! Han begynner å bli voksen han med. Jeg syns turen vår ble den perfekte avslutningen på dagen :o)

    SvarSlett
  6. Så hyggelig å se deg og Chicko, Inger. Chicko er bare så fin! Du er tøff med bobil og overnatting aleine, men jeg tror jammen det er veldig koselig. Kunne godt tenke meg å prøve!

    SvarSlett
  7. Så kjekt at dere hadde en fin dag på Kongsberg! :) Litt synd for han som trodde utstillingen var på søndagen, da - flaks at han bodde i nærheten! :) Dixie er ikke spesielt glad i hester... ;) Hun drar og bjeffer alt hun kan når vi kommer i nærheten av dem... ;)

    SvarSlett