fredag 29. oktober 2010

Kastreret og ønsker seg et hundehus og hodepute!!!

Etter megen overveielse har jeg latt Chicko kastrerer og i dag var han å få fjernet stingene. Hele forløpet gått godt og han godtok “lampeskjermen” har jo prøvet det før

sist okt 10008

         sist okt 10011

Må jo bare få det beste ut av det!

Chicko er klok og husker godt. Nå når han har gått med kraven har jeg tatt han på “stellebordet” om kvelden, tatt av krave og halsbånd og børstet han godt,” Klø meg, mor”,noe han liker veldig godt. I går kveld fortalte jeg han så: “i morgen skal vi til Muhrmann, han skal se såret og så skal du få vekk den skjermen”. OK!

I dag kunne han ikke komme fort nok inn til dyrlegen, opp på benken og la seg pent og var helt rolig da stingene ble tatt, ikke et kny og deretter kom skjermen av, han strålte!  Smilefjes med åpen munn           flinke flinke gutten vår.

Tidligere bilder: tyvlånt ullputen til mor

sist okt 10001

“jeg vil ha noe å legge hodet mitt på”!

Han elsker å legge hodet sitt på pute og han vil så gjerne ha tak over hodet når han er ute,  dvs han burde få sitt eget hus, ute, med nesten flatt tak, må jo kunne sitte opp på å ha kontroll over det som skjer og ellers finne ro inne i huset med teppe og pute!!! Ja, ja vi får se hva vi kan få til!

 

Fullmåne! jeg er litt opptatt av månen og vi har hatt mange fine kvelder nå her i det siste og prøver meg med å ta noen bilder. jeg syntes det er fargerikt , andre vil sikkert le av disse bilder, men husk jeg har kun et lite kamera.

sist okt 10003

sist okt 10004

       sist okt 10006

hvorfor jeg liker å se på månen? tror det kommer av dengang  gutten ( vi er reservebesteforeldre til)  var liten og overnattet hos oss og IKKE VILLE sove, da tok jeg han på armen og vi så på månen og hvor jeg måtte bruke fantasien å fortellle ( hjemmelaget historie), måtte jo få gutten på andre tanker enn lengte etter mamma og pappa.

Så var det bare å håpe på det var en måne å se på.

Med dette ønsker jeg dere alle en god og koselig helg!!!

Husk å stille klokken fra sommer tid tilbake til vintertid!!!

14 kommentarer:

  1. Synes det var lurt å kastrere han jeg Inger :) Riktig god helg til dere og :)

    SvarSlett
  2. Så flink Chicko var hos dyrlegen da! Tenker han var superlykkelig når han fikk av kragen!

    Månen er svært fasinerende, særlig når den er full! Synes bildene var bra med tanke på kameraet ditt..Ikke enkelt å ta nattbilder av månen!

    SvarSlett
  3. Hei på deg Chicko!!
    Så flink du var hos dyrlegen!!
    Sånn pute kunne du jo ønske deg til jul og så hus kunne du jo ønske deg til 3 års dagen din!!
    Så håper jeg du er i fin form igjen!! Synes du var ganske stilig jeg med den " lampeskjermen"!!
    Stor nuss fra Roxie til Chicko!!

    Månen er jammen meg fin nå om kveldene!! Her har vi åsså et spesielt forhold til månen!
    Da Mariken var liten og hennes Bes (farfar) døde så sa hun at " ja, men mamma jeg prater og ser bes vær dag. For han bor jo i månen nå. Så hun stod så kjekt i varandadøra hjemme og vinket til månen og så godnatt til Bes!!

    Ha en flott helg!!

    SvarSlett
  4. Så flink Chicko har vært. Var det noen spesiell grunn til att dere valgte å kastrere han? Fin helg til dere også :-)

    SvarSlett
  5. Chikco (og du Inger) har vært kjempeflinke. Kan tenke meg at det ikke var noen lett avgjørelse for deg/dere, men er helt sikker på at du har valgt riktig.

    Flinke Chicko hos dyrlegen:o)

    Månebildene dine var fine synes jeg. Kanskje du deler den hjemmelagde historien du fortalte barnebarnet en dag (trenger noen sånne etterhvert tror jeg:o)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  6. Til alle: Nei det var ingen helt lett avgjørelse å gå mot naturen, men nå er jeg glad for at han fikk fjernet "nøttene"sine.
    Nå ikke han kunne brukes i avl og var så ekstrem hormonell og hadde det vondt når tispene har løpetid her omkring, det er en del ting det blir borte av den oppførelsen vi kan være foruten. Hans kjønshormoner økte stresshormonet hans. Han har blit ennda mere kosete.

    Gry og Milli, jeg tar gjerne en Månehistorie med dere. Håper varmen vil gjøre deg godt, Gry!

    Roxie! vennen, jeg har det bedre uten skjerm. Jammen god ide å ønske meg det til jul og bursdag!
    Hva ønsker du deg til bursdag din, det er jo ikke lenge til??? savner deg!!! stort nuss fra Chicko.

    SvarSlett
  7. Snorre hilser Chicko velkommen i klubben "halvt mann, og nå har jeg det bra!!"

    Det er ingen lett avgjørelse å ta det, men det er som du sier...noen ganger er det riktig å gjøre det for at hunden skal ha det bra!

    Jeg ler ikke av bildene dine, Inger - de er kjempe-fine til tross for kamera du har hatt til rådighet. Månebilder er fint.....Jeg kan godt sitte å se på månen og bare nyte stillheten for å slappe av....

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  8. Ingen lett avgjørelse - det er sikkert, men en riktig avgjørelse, håper jeg. Forhåpentligvis får du nå en "ny hund" og dere kan begge senke skuldrene og nyte livet. Gleder meg til å mer om dine erfaringer med Chicko før/etter kastreringen.

    Månen er en fasinerende sak! Det første ordet Thea lærte å si var nettopp "måne". Hun likte veldig godt å sitte på armen og kikke opp på den fine månen. Flotte bilder, synes jeg også!

    God helg til dere!!

    SvarSlett
  9. Så flink vakre Chicko gutten var hos dyrlegen, han føler nok at han får hjelp der, veldig kjekt å høre at han er så trygg der:o)))

    Der er jo en del hunder som blir kastrert nå etterhvert, både hanner og tisper. Sliter en formye med dem når det gjelder hormoner så er det nok veldig lurt å gjøre det.

    Så snål han er Chicko, egen pute blir vel ikke det samme som mor sin;o))) Ville tar alltid en av tøffelene til mor, inne eller også med ut, og legger hode på den. Mor ble lei av å lete etter den ene tøffelen, og Ville fikk sin egen mor sin tøffel, men den var ikke god nok for jenta...de som mor bruker er best!!!

    Månen ja, enig med deg og de andre, månen er alltid fasinerende, og bildene er flotte, jeg må også ut og knipse den, iallefall prøve når den er så fin!!!
    Flotte bilder av månen:o)

    Gry; prøv deg på de tre bukkene bruse og trollet, føler den er bankers. Med din forteller evne så tror jeg du klarer å leve deg inn i den fortellingen. Caspian liker den allerede, han hadde hørte den først i barnehagen.

    God helg til dere:o)))

    SvarSlett
  10. Flinke Chicko-gutten :o) Det skal bli spennende å høre hvordan forandringen merkes, og det blir ekstra spennende å møte dere igjen nå!

    Flotte månebilder og magisk stemning. Koselig å se hvordan Chicko nyter tilværelsen oppå puta til mor også, kan skjønne det blir ikke det samme med egen pute! Men ett hus med utsikt - det blir nok bra for gutten ;o)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Jeg er ikke i tvil om at du har valgt riktig for Chicko og jeg er overbevist om at du vil se mange bedringer i hverdagen som resultat av kastreringen!

    Flotte månebilder, det er noe eget med månen, den er nesten hypnotisk vakker å se på:)

    Herlig hvordan han har lånt puten din, gode gutten som syns mors pute er best.

    Ha en nydelig søndag!

    SvarSlett
  12. Du har helt sikkert gjort et riktig valg for Chicko, Inger. Dette er nøye gjennomtenkt, høres det ut til. Emmas bestevenn og utkårede (utenom Kero, selvsagt) er en kastrert, vakker samojed. Han er Emmas hvite prins, og er full av fart, men ikke stressa.

    Månebildene er bra! Ikke rart vi fascineres av månen. Vi føler vel nesten litt trang til å sette oss ned og ule litt, vi også!

    SvarSlett
  13. Dette tror jeg var lurt, Inger. Jeg var jo selv innom den tanken med Charlie i fjor, vet du. Her ble det ikke noe for han er ikke så hormonell som Chicko. Skal bli spennende å høre hvordan han forandrer seg. Du skriver vel litt om det etter hvert????

    Chicko må få hus til jul, det synes jeg var et godt forslag og da følger det vel med et godt liggeunderlag.

    Klokken stilte jeg i går, skulle på jobb i dag. Da er det kjekt å komme til tiden.

    SvarSlett