onsdag 25. august 2010

Litt her og litt der……

 

Fra dagen i dag.

Gledet meg til å besøke Sissel ( Per var ikke hjemme) og alle Fjelldronning hunder og valper.

Mottakelsen og opplevelsen var jo helt topp, som vanlig, når jeg kommer, hvem det blir mest glad er ikke godt å si, men jeg “elsker” de hundene og valpene var jo bare til å “spise opp”.  

Kaffekos og en god prat med Sissel ble det også.

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10008               

Venter på matmor skal servere mat

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10012 mamma Asca og tante Felia følger med på mat serverinegen.

  og nå var det mye lyd “ Vi vil ha mat”!Fjelldr.J-kull. Dk aug.10014

og så ble alle satt i hver sin “matboks”

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10016

 

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10017

det tok ikke lange tiden å spise opp, hvoretter de måtte gå på avisen.

   og så sover vi litt igjen           Fjelldr.J-kull. Dk aug.10020

Ingen av valpene har blå øyer, det er jeg det ikke har stilt inn kamera , så beklager!

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10009

Ikke er jeg noe god på å ta valpebilder heller, har for lite trening på “ i farta”

men valpene var bare så  alldeles nydelige, søte og kosete. Mye liv og full fart i bamsene var det.

      Foto: SisselFjelldr.J-kull. Dk aug.10032

 

Jeg kan bare beundre Sissel og Per, for all det de står for  og legger hele deres sjel og kjærlighet i  oppdrettet av valpene sine og de flotte og kloke  voksne hunder i heimen.

Når de små bamser var rundt bena mine og skulle “smake” litt på meg å, så tenkte jeg tilbake, da Chicko var liten valp, hadde jo nesten glemt hvordan det var .

TUSEN TAKK  for en koselig dag og en herlig  opplevelse!!!

jeg er kjempeglad og lykkelig med vår Chicko,

(men hadde litt lyst å putte en av valpene i lomma mi )

Jeg hadde jo mye  go`lukt med meg hjem og Chicko viste godt hvor jeg hadde vært, men det var helt greit.

Så tenkte jeg  på å gi han en “ny” tur opplevelse og her  tidligere i kveld fikk jeg lyst å ta en skogstur på Fossnes. Ble inspirert av den opplevelse S.Elvestad viste på fb. om sanseskogen og vi bor jo ikke langt der ifra, så vi kjørte til Fossnes senteret hvor stien begynnte:

   Morsomt og fint kunst:     Fjelldr.J-kull. Dk aug.10046

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10036

 

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10037

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10038

       Fjelldr.J-kull. Dk aug.10040

 

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10039

 

 

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10041

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10042

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10043

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10044

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10045 

Fikk ikke set alt da det ble regnvær, men tar gjerne turen igjen. Chicko likte godt å gå den stien, nye lukte å litt fjell terreng.                                                                                                                                                                                                       Tidligere i denne måneden var vi en tur i Danmark.

Harald ble 70 i juni, så vi skulle feire en forsinket bursdag med vår danske familie og gode venner, i Danmark. På Lodskroen i Bisserup, på sjælland. Vi campet på camp.pl. det ligger ret ved og ikke mange meterne fra stranden , bra sted.

Været var ikke med oss denne gangen heller. 2 1/2 dag med sol og tørt vær,ellers regnet det voldsomt med store nedbørsmengder og blåste kraftigt. Så det ble ingen tur til vestkysten og Skagen, som jeg hadde håpet på, men kjørte hjem etter en uke.

Her er et par bilde fra Skælskør havn, hvor vi stod et par netter med bobilen.'

Skælskør er nærmeste by til “hjemstedet mitt” i DK.

      Fjelldr.J-kull. Dk aug.10001

 

Fjelldr.J-kull. Dk aug.10002

det ble desverre ikke  til flere bilder på den turen. Hadde selvfølgelig glemt å ta med kamera på en kveldstur vi hadde ved Bisserup havn og fikk oppleve en helt fantastisk solnedgang, men,men, kanskje en annen gang, men nå orker jeg ikke tanken på å kjøre til Dk med det første.

Ha det godt dere! og en god natt!

10 kommentarer:

  1. Ja, dem valpene....vakre og små....får ille lyst på....Så ut som det var et koselig besøk, ja, og syntes det var lur ordning det med å gi valpene mat i egne bokser!!

    Dere har og noen fine plasser å gå tur på - det er fint at dere tar bilder så vi får "være" med på turen vi, også :-)

    SvarSlett
  2. Kjempe flotte bilder av valpene!! Vi er i gang med full nedtelling! Gleder oss veldig til lille Jackie skal komme hjem til oss!!

    Så fin en sti dere har som ikke er så langt fra dere!! Har noen fine stier rundt her åsså men om det er noe å se på tror jeg ikke!
    Ha en fin dag så snakkes vi om ikke lenge!!

    SvarSlett
  3. Å for noen herlige "spise opp valper"... dere er sååå utrolig heldige alle dere som bor så nær Sissel og Per, tenk å få lov til å komme på besøk til sånne nydelige valper...jeg misunner dere veldig:o/

    Den sanseskogen var jo utrolig morsom og flott:o)))

    SvarSlett
  4. Hei Inger! Så morro at du også gikk "sti for øyet turen" Vet du det steinansiktet så ikke jeg!!! Trodde jeg hadde gått alt, men den missa vi tydeligvis. Hvor lå den?

    SvarSlett
  5. Vi er kjempeheldige som får lov til å besøke fjelldronningene Inger, og det er jo innmari stas da:o)

    Sååååå fin sti!! Jeg har bare lest om den i avisen jeg. Lurt å gjøre alvor av å ta en tur dit:o)

    Danmark, åh det er et deilig land:o)

    SvarSlett
  6. Alltid kjempekoselig å komme til Fjelldronningen. Og ekstra moro når det er valper der. :)

    Den sansestien må jeg bare besøke. Lurte litt på om det er en plass jeg kan ta med William. Det må jo være artig for barn.

    Skjønner det kan bli litt tid til neste gang dere reiser til Danmark. Nå kommer snart vinteren og dere har jo hvert på farta i hele sommer og mer enn det. Tipper det blir litt deilig å slå seg til ro hjemme litt nå.

    SvarSlett
  7. Den sansestien vil jeg også til:-)
    Alltid hygelig med besøk fra "gamle" valpekjøpere:-)
    Kjempe fine bilder.

    SvarSlett
  8. Nina: det går fint å ta med William i saseskogen.

    Og til dere alle:

    Hvis dere tar en tur til Fossnes, hvor det også finnes mye kunst-håndverk, da hadde det vært veldig koselig om dere kom innenom til oss i Andebu.

    Det er mulighet for mange dagsturer her i området. Kanskje vi kan få til et treff, når Sissel har levert valpene, her i Andebu / Stokke???

    SvarSlett
  9. Så mange fine bilder! Denstien så virkelig flott ut, full av overraskelser!

    SvarSlett
  10. Inger: Det hadde jo vært kjempe artig å samles der og gå en tur i sammen!! Tenk om vi kunne få til det en dag i høst?!!! Det hadde vært kjempe artig! Det må vi få gjort føre snøen kommer!!
    Ha en flott dag!!

    SvarSlett