mandag 1. februar 2010

Februar 2010

Vinteren strenges, når dagene lenges.

2,febr. Kyndelmess vakker og klar ,                       

            tråkker vinteren nye far.

           Er kyndelmess grå og med regn,

           har våren gitt sikkert tegn.

------------------------------------------------------------------------

Kaldt er det og snø har vi så det holder. Småfuglene kommer så snart det lysner på morningen og koser seg med fuglemat i det gamle juletre.

I dag har det vært sol og “litt varme” stråler, “herligt”.

Chicko vil gjerne ligge ute, men blir ikke så lenge om gangen. Turene har ikke blitt på flere timer av gangen, men nå har han fått gode putesokker, stakkers han får snø / issklumper mellom tærne og under poten, det er ikke noe godt å gå på. Så nå må vi bare få sokkene til å bli sittende, de har lett for å skli av

1febr-10002 “ Hva ? skal jeg gå tur med disse på lappene mine”…….” å mor, så ekkelt,…. ok…..jeg skal forsøke, men det føles litt rart”                              

Håper vi får glede av sokkene/ snøsko, ikke noe billig greier, men kun det beste for gutten……

             …………                                                                  

Det er hvit herute:

kyndelmisse slår sin knute

overmåte hvas og hard,-

hvit forneden, hvit foroven,

pudret tykt står tre i skogen

som ut i min ablilgård.

………………………………….

Ønsker alle en fortsatt fin uke!

9 kommentarer:

  1. Jeg tror det blir kaldt og fint imorgen også, så Chicko kan trygt beholde sokkene på ei stund til. Så bra at han godtar det! Det tror jeg ikke Nalle ville gjort...
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  2. Han ser ikke helt fornøyd ut, egentlig ;o)

    SvarSlett
  3. Synes de sokkene så kjekke ut, jeg. Sånt spør ikke jeg Charlie om heller. Det må de bare venne seg til.

    Ja, nå er det kaldt og fint vær. Kan vi få ha det sånn resten av vinteren så er jeg fornøyd. Jeg trenger ikke mer snø nå.

    SvarSlett
  4. Flottesokker/sko Chicko har fått seg! Roxie synes han så veldig stilig ut med de sokkene!
    Roxie ligger så fint ved siden av stolen jeg sitter i. flink jente er hun.
    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  5. Hi hi hi...så flott Chicko er med sorte sokker!!

    SvarSlett
  6. Morsomt med Chicko med sorte sokker! Isklumper er ikke gøy!
    Søte små rim om kyndelsmess!

    SvarSlett
  7. For noen fine sokker Chicko har fått!
    Dixie har også sånne på Hovden, men de faller lett av henne... Hun mistet en den første turen hun hadde dem på seg i fjor, men den dukket opp igjen da snøen forsvant... ;)

    SvarSlett